סגולותיהם של 4 המינים

יצאנו לבדוק את היתרונות התזונתיים והסגולות של ארבעת המינים לסוכות.

לקראת סוכות, אנחנו עוזבים לרגע את הסגולות המופלאות של הזמנת סלסלת פירות בחולון או מגשי פירות בבאר שבע – ומתמקד בארבעה צמחים נפלאים, הכלולים בארבעת מינים שאותם מקובל לרכוש לקראת הסוכות ולהניח בסוכה . ארבעת המינים הם לולב, אתרוג, הדס וערבה – ומעבר לעובדה שמצווה היא לרכוש את ארבעת המינים ולשמור אותם בסוכה – האתר בצמחים בעלי מסורת ריפוי וסגולות דתיות נרחבות. יצאנו לבדוק את המידעונות התזונתיים והסגולות של ארבעת המינים לסוכות.

אתרוג – לימון חרפרף שמסייע לפעילות מערכת העיכול

האתרוג הוא פרי הדר הדומה במראהו ללימון, אולם טעמו חמוץ מריר וחרפרף, וריחו ​​משכר (זה הפרי הידוע שהוא בעל ריח וטעם מבין ארבעת המינים). בעבר, נהגו לעשות שימוש במיץ מאתרוגים לכוח גברא ופריון גברי. גם עבור נשים בהריון, האתרוג מסמל סגולה להריון ולידה קלים.

האתרוג שופע ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ומסייע בשמירה על הבריאות הלב והפעילות תקינה של מערכת העיכול והמעיים. האתרוג, שהוא נוגד הדלקת, הוא נפלא במקרים של הדלקת בדרכי בדרכי, הביות או האנשים הנובעים ממערכת העיכול. האתרוג גם ידוע כמחדש נימי דם, מחזק כללי ומפיג כאב.

הלולב – יציב, מאזן ומרגיע

הרבנים מספרים, כי לולב, בגימטריה שווה ערך למילה "חיים", יחד, הלולב הוא בעל החשיבות רבה בסגולות ארבעת המינים. הלולב הוא ענף ייחודי הגדל מליבו (מרכז המרכז) של עץ התמר שאנחנו מכירים, וידוע כי ברכת הלולב מהווה סגולה לאריכות חיים. מבחינה רפואית, הלקוח הצמח מקושר לאיזון הורמונאלי דווקא אצל הגבר, המסע המקשרים של הארמונית מוגן או הפרטים במערכת השתן – אצל גברים.

עוד, נחשב הלולב ל"מרגיע כללי ", עדין ומתקתק, וגם כן הוא נפוץ בשימוש ברפואה הסינית. עד כדי כך נחשב יעיל להפסיק ולבלב בסטרס, חרדות והיסטריה – כי יש רופאים מסורתיים המכינים מרקחות הרועד אותו לבד. הלולב הוא גם מאזן של הכבד ונוגד תסמיני אלרגיה.

הדס – ריח גן עדן, נשיות ועוצמות רוחניות

מבין ארבעת המינים, ההדס הוא זה שיש לו ריח אבל אין לו טעם, ומורות עתיקות רבות, כולל זו היהודית, הוא נקשר לנשיות, אהבה, ומיסטיקה ורוחניות גבוהה.

ברפואה העממית, הדס שבט ללב בבעיות נשימה, גם אצל ילדים בשל עדינותה. המקרים של התקררות או צינון, הדלקת הסימפונות או על התקנת אסתמה – שמן אתרי המופק מעלי ההדס, עשה לסייע משמעותית בבלילה. ההדס מכיל גם נוגדי כאב, נוגדי הדלקת ונוגדי חמצון

ערבה – ממנה הופק האספירין הראשונה

הערבה, המכילה חומצה סליצילית, שימשה נוגד כאב, מדלל דם, וחומר טיפול בבעיות כלי דם ומפרקים – ורק כאשר הופקו ההישגים האישיים של ההערה באופן סינטטי, הומצא האספירין כחלופה שימוש בצמח לצרכי ריפוי. על פי המסורת, הערבה שומרת על "ההולכים בדרך" ומגינה אותם, ועל כן – טוב לקחת עלי ערבה בתיק, כשיוצאים למסע ארוך.

אהבת? נא לדרג
דירוג החנות:
5 מתוך 250 ביקורות

סניף בעיר | פרי גנך

כתובת החנות:

טלפון: 1-700-500-414