רוב האנשים אוהבים פירות והם מהווים חלק נכבד מהתפריט שלנו לאורך כל השנה, אך מה עושים אנשים הרגישים לפרוקטוז? האם הם לא יכולים לאכול פירות כלל או שיש פירות דלי פרוקטוז אותם כן ניתן לאכול? הכנו עבורך מדריך לפירות הכי טעימים שאפשר לאכול חופשי. 

מהו פרוקטוז וכיצד הוא משפיע על הבריאות? 

פרוקטוז הוא חד סוכר או כפי שרבים מכירים אותו – סוכר פירות. ההערכות אומרות שחצי מאוכלוסיית העולם אינה מסוגלת לעכל את הפרוקטוז היטב וכשהוא מגיע למעיים הוא משנה את סוגי החיידקים שבו, יוצר גזים ואף משנה את ספיגת החלבונים ואף גורם לדיכאון. כתוצאה מהפרוקטוז אנשים רבים סובלים מכאבי בטן, מגזים רבים ואף משלשולים אך לא כל הפירות מכילים את הפרוקטוז, לכן אין סיבה להימנע מאכילת פירות לגמרי, אלא רק לדעת מה כן כדאי לאכול ומה לא כדאי לאכול. 

לפרוקטוז יש קשר ישיר להשמנת יתר והוא אחד הגורמים העיקריים להפרעות העיכול הנפוצות בעולם. אפשר למצוא אותו בדבש, בבצל, בירקות שורש וכאמור בפירות רבים. אין מחקרים שמוכיחים מדוע אצל אנשים מסוימים יש קושי בספיגת הפרוקטוז ולאחרים אין אך אין ספק כי דילול צריכת פירות המכילים הרבה פרוקטוז יכולה לסייע, גם ברמה של ניסוי וטעייה. בנוסף, מי שרוצה לברר האם יש לו רגישות לפרוקטוז יוכל לעשות זאת בהפניית הרופא המטפל ולבצע בדיקה דרך קופת החולים לנושא. כדאי לדעת גם שיש אנשים להם יש אי סבילות מוחלטת לספיגת פרוקטוז ועליהם להימנע לחלוטין מצריכתו או לאכול אותו בצריכה מועטה במיוחד. בדרך כלל מדובר על מחלה שמתחילה בינקות והאדם גדל בידיעה מובהקת כי קיימת לו הבעיה הפיזית הזו. 

אילו פירות עשירים במיוחד בפרוקטוז? 

אז אחרי שהבנו מה הבעיה וכיצד מאבחנים אותה, כדאי גם להכיר את הפירות העשירים במיוחד בפרוקטוז מהם ככדאי להימנע אם ידועה רגישות בספיגת הפרוקטוז. הפירות העשירים בפרוקטוז הם פירות משומרים בתוך מיץ, מיץ פירות, פירות יבשים לכל סוגיהם, אבטיח, מנגו, אגסים ותפוחים. אם ישנה אי סבילות לפרוקטוז כדאי להימנע גם ממזונות המכילים פרוקטנים בכמות גבוהה. מדובר על מולקולות מורכבות להם יש חלקיקי פרוקטוז והגוף של הרגישים לפרוקטוז מגיבים אליהם באופן דומה. 

מלבד פירות, כדאי להכיר בכלל את המזונות בהם יש פרוקטוז רב והם עדשים, סלק, ברוקולי, אפונה, שעועית, גרגרי חומוס, שיפון, חיטה וכרוב אספרגוס. מדובר על המזונות העשירים ביותר בפרוקטוז ומומלץ להימנע מצריכתם לחלוטין. 

אילו פירות דלים בפרוקטוז? 

אז אחרי שהבנו ממה כדאי להימנע, כדאי להכיר את הפירות אותם אפשר לאכול כיוון שהם דלים מאוד בפקורטוז. הפירות הללו הם ענבים, בננות, פסיפלורה, תות שדה, פטל, מלון, קיווי, תפוז, מנדרינה, אוכמניות ובקיצור, כל הפירות האהובים על הקהל הישראלי, בפרט בימי הקיץ החמים בהם יש לנו חשק אדיר לפירות מתוקים וקרים. 

פירות דלי פרוקטוז ששווה להכיר

פירות דלי פרוקטוז ששווה להכיר

כיצד מומלץ לצרוך פירות כאשר ישנה רגישות לפרוקטוז? 

אין ספק שצמצום המזונות המכילים פרוקטוז במידה וישנה אי סבילות לפרוקטוז יכולה לסייע רבות בתחושה היום יומית וכמובן לבריאות הכללית. עם זאת, תמיד מומלץ להיוועץ עם דיאטנית המתמחה בתחום זה וכמובן להתייעץ עם הרופא המטפל. אכילה מבוקרת ומותאמת לבעיה הרפואית תסייע לטווח הקצר והרחוק ויש לעשותה תוך בקרה של הגורמים הרפואיים כל העת. 

מתנה מושלמת לרגישים לפרוקטוז

מכירים מישהו שסובל מרגישות לפרוקטוז ורוצים לפנק עם משהו מתוק? רוצים לערוך אירוע בחברה ויש אנשים שרגישים לפרוקטוז ויש צורך להתחשב גם בהם באוכל? סלסלת פירות המכילים מעט פרוקטוז יכולה להיות מדויקת למצבים כאלו. ניתן לבצע משלוח פירות מעסק המתמחה בכך ולבחור פירות דלי פרוקטוז או מגשים המותאמים בדיוק לסובלים מבעיה רפואית זו. על מה חשוב לתת דגש? על משלוח מבוקר ועל פי תנאי משרד הבריאות בנושא, על חיתוכי פירות מדויקים ומקצועיים וכמובן על סידור איכותי של הפירות במגשים. כמו כן, מומלץ לבחור עסק שעושה שימוש אך ורק בפירות טריים ושמו הולך לפניו בנושא זה. בסוף, גם לרגישים לפרוקטוז יש פתרונות, אז אין סיבה בעולם שלא לעשות בפתרונות אלה שימוש. כמו כן, קשה מאוד לטעות עם מגשי פירות כי כולם אוהבים אותם, הם מותאמים גם למי ששומר על המשקל, ואם יש אפשרות לשמור אותם בקירור הם יכולים לככב לא מעט זמן אחרי שמקבלים אותם. 

מיוחד לגולשי האתר - 10% הנחה על כל המוצרים!

למימוש הקופון הוסיפו את הקוד 10preoff בעגלת הקניות