על מה כולם מסכימים? פירות טעימים ובריאים! ועל מה חלוקים? מהו הפרי הבריא ביותר. המענה על השאלה "איזה פרי הכי בריא" אמנם מתבקש, אך האם הוא אפשרי? לא בטוח, משום שישנם פירות שמצטיינים בפרמטרים מסוימים, ואילו בפרמטרים אחרים – לא. בנוסף, פרי שבריא ומומלץ לאדם מסוים, לא בהכרח יומלץ לאדם אחר.

אם כן, איך בכל זאת תוכלו להעריך את מידת תרומתו של הפרי לבריאותכם? בגדול, ככל שהפרי מאופיין בערכים מחמיאים וטובים יותר, כך הוא מומלץ ובריא יותר. הערכים הרלוונטיים ל"הערכת הפרי":

  • הערך הקלורי
  • מינרלים וויטמינים
  • הסיבים התזונתיים המצויים בו

כמה קלוריות יש בפירות שאתם אוכלים?

הקיץ כאן, ואם טרם הכנתם את גופכם לקיץ – דעו כי עדיין לא מאוחר! כידוע, השמירה על בריאות ומשקל תקין (ובעיקר אם אתם רוצים להשיל ממשקלכם), מותנית בצריכה מבוקרת ומאוזנת של פירות. אז כמה קלוריות יש בכלל בפירות שאתם אוכלים? לפניכם, מספר דוגמאות:

הפירות עם הערך הקלורי הגבוה ביותר:

  • תמר – 270 קלוריות ב-100 גרם
  • רימון – 80 קלוריות ב-100 גרם
  • אנונה – 75 קלוריות ב-100 גרם

הפירות עם הערך הקלורי הנמוך ביותר:

  • אבטיח – 30 קלוריות ב-100 גרם
  • קרמבולה – 30 קלוריות ב-100 גרם
  • תותים – 30 קלוריות ב-100 גרם

 

הפירות עם כמות הסיבים התזונתיים המרשימה ביותר

אלו הם הפירות שיספקו לכם את כמות הסיבים הגדולה ביותר:

  • פטל ותמרים – 6.5 גרם
  • גויאבה – 5 גרם
  • חמוציות – 4 גרם

והפרי עם כמות הסיבים הנמוכה ביותר? הפתעה: אבטיח, עם 0.3 גרם! זו דוגמא לכך שהפרי עם הערך הקלורי הנמוך ביותר, לא בהכרח יצטיין בפרמטרים אחרים, כדוגמת הסיבים התזונתיים. ולכן, לפני שאתם מזמינים סלסלת פירות במטרה להזין עצמכם בבריאות, שאלו את עצמכם מהו הערך המרכזי שחשוב לכם שהפירות יספקו לכם: ערך קלורי נמוך, כמות גבוהה של סיבים תזונתיים או ויטמינים מסוימים. המסקנה היא שאין פרי מומלץ, אלא שיש את הפרי המומלץ והבריא ביותר לכם!

אחת ולתמיד: הם סוכרתיים יכולים לאכול פירות?

אי אפשר לדבר על פירות ובריאות, מבלי לדבר על פירות וסוכרתיים. המיתוסים מתרבים, השמועות מופצות במהירות והבלבול רק גדל. הגיע הזמן להבין אחת ולתמיד: האם סוכרתיים יכולים לשלב בתפריט שלהם פירות? התשובה חד משמעית והיא כן! עם זאת, רגע לפני שממהרים לחתוך סלט פירות, חשוב לדעת שני דברים:

  • ישנם פירות מומלצים לחולי סוכרת וגם כאלו שלאהקו המנחה הוא לצרוך פירות המאופיינים בערך גליקמי נמוך ולהוציא מהתפריט את אלו המאופיינים בערך גליקמי גבוהה. פירות שמומלץ ורצוי לאכול: מגוון פירות הדר ותפוח עץ. פירות שמומלץ בחום שלא לכלול בתפריט: ענבים ובננות.
  • יש לטפח מודעות באשר למספר הפירות שאוכלים בכל יום – אולי תופתעו, אך ההמלצה לחולי הסוכרת זהה להמלצה הרלוונטית לכלל האוכלוסייה: אכילת 3 פירות בכל יום. כמות גבוהה יותר עלולה לגרום לקפיצות של סוכר.

 

לסיכום, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהסיבה העיקרית בגללה צורכים פירות היא הטעם. האם אפשר לעמוד בפני מגש פירות טריים? אתם יודעים טוב יותר את התשובה. עם זאת, רבים אלו שרוצים להפיק כמה שיותר תועלות בריאותיות מאכילתם. אז מהו הפרי המומלץ ביותר? אורח החיים שלכם, מצבכם הרפואי, משקל גופכם ומטרות הבריאות שהצבתם לעצמכם, הם אלו שיקבעו מהו הפרי הבריא ביותר עבורכם.

מיוחד לגולשי האתר - 10% הנחה על כל המוצרים!

למימוש הקופון הוסיפו את הקוד 10preoff בעגלת הקניות