ידוע לכם שמומלץ לאכול פירות, אך האם בין הביסים המתוקים יצא לכם לעצור ולשאול את עצמכם מדוע? הפירות מומלצים בכל תפריט תזונה (כן, גם בתפריטי דיאטה), הם מהווים חלופה מתוקה לקינוחים עתירי השומן ומאופיינים ביתרונות תזונתיים-בריאותיים. אז לפני שאתם שמים בתיק האוכל של ילדכם תפוח, מגישים לחבריכם אבטיח או מפתיעים את בן/בת הזוג עם סושי פירות, דעו גם אתם: מדוע חשוב, מומלץ ובריא לאכול פירות

?לאכול פרי ולהיות בריא – מדוע כדאי לאכול פירות

התשובה פשוטה למדי: כי צריכת פירות בריאה לכם! כל פרי מאופיין ביתרונות תזונתיים ספציפיים, והיכרות איתם תאפשר לכם לבצע בחירות מושכלות ואחראיות, גם כשזה מגיע ל"מנת המתוק" היומית שלכם. בפירות ישנם שלל מינרלים וויטמינים שצריכתם עשויה להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב, להאט את קצב ההזדקנות, לסייע בבעיות עיכול שונות ואפילו להוריד את רמות הכולסטרול. הכניסו את הפירות לביתכם והעניקו להם מעמד של דיירי קבע!

?אם גם בפרי יש סוכר, למה שלא אוכל כבר קינוח

אי אפשר להעמיק בשאלה "למה חשוב לאכול פירות?", מבלי להתעכב על השאלה שלא אחת נשאלת: "אם גם בפירות יש סוכר, למה שלא להתפנק על עוגת שוקולד מושחתת עם קצפת?". לכאורה, השאלה הזו הגיוניות ולגיטימית. עם זאת, חשוב להבין: בשונה מקינוחים מושחתים עתירי שומן, שהערכים התזונתיים בהם נמוכים עד אפסיים, הפירות גדושים בוויטמינים ומינרלים התורמים לבריאותכם, וקליפתם (בפירות בהם היא אכילה) עשירה בסיבים תזונתיים.

מסיבה זו, מומלץ להתרגל ולהרגיל את הילדים לספק את הצורך לסוכר באמצעות פירות. ילדים אוהבים מאד פירות, ולרוב "המלחמה" היא דווקא לעצור אותם מלאכול יותר מדי מהם, ולא לשכנעם לנסות לטעום מהם. משלוח סלסלת פירות לבית בסוף השבוע לדוגמא, הינו חלופה ראויה ובריאה לעוגות ולמאפים שגדושים בקמח לבן, סוכר לבן והמון שומן. בסופו של דבר, הכל עניין של הרגל: מה שתכניסו הביתה – זה מה שהילדים יאכלו. הזינו אותם בבריאות – בשלל מינרלים וויטמינים המצויים בפירות החורף והקיץ.

?ניתן לאכול פירות ללא הגבלה

ההמלצה היא להגביל את צריכת הפירות היומית. ישנם אלו הטוענים כי הם היו יכולים "לחיות על פירות", ואין זה מפתיע: טעמם המתוק והאנרגיה הזמינה שהם מספקים, גורמים לכך שאין מהם שובע. בפועל, צריכה בלתי מוגבלת עלולה ליצור אפקט הפוך מבריאות, ואת זה כמובן רוצים למנוע. בגדול, אנשים בוגרים מעל גיל 18, יכולים לצרוך 3 מנות פרי יום. לאנשים המעוניינים לרדת במשקל, מומלץ לצרוך מנה-שתי מנות פרי ביום, בהתאם לכמות הקלוריות היומית המומלצת הנקבעת בהתאם למין, גיל ומשקל נוכחי.

!חגגו עם פירות מתוקים את ימי החג הפרטיים שלכם

אנחנו אמנם לא מכירים, אך מרשים לעצמנו לנחש כי האוטומט שלכם הוא לחגוג אירועים שמחים עם עוגיות, קאפקייקס, מאפינס ועוגות מושחתות. לא שהקינוחים האלו לא טעימים או לא חגיגיים מספיק, אלא שצריכתם עלולה להזיק לבריאותם. את יום ההולדת, יום הנישואין או יום האהבה, תוכלו לחגוג בדרך מתוקה ובריאה: מגש פירות מפנק! הפירות המעוצבים במגשים, הם ההוכחה שאפשר ליהנות ממנה מתוקה גם מבלי להתייסר ולהלקות את עצמכם בדיעבד "בשביל מה הייתי צריך את זה?". לא במקרה פרי מתחרז עם בריא…

מיוחד לגולשי האתר - 10% הנחה על כל המוצרים!

למימוש הקופון הוסיפו את הקוד 10preoff בעגלת הקניות