כולנו רוצים לאכול בריא וכל הפירות בריאים. עם את, ישנם כמה פירות שנחשבים לבריאים יותר מאחרים ולכן מומלץ מאוד לצרוך אותם, במיוחד בתקופות מסוימות בחיים. הכנו עבורך מדריך לחמשת הפירות הבריאים ביותר למאכל והסיבות לכך שהם בריאים כל כך, אז קדימה, שנצא לדרך? 

רימון – לא רק בראש השנה

אנחנו מכירים אותו מראש השנה כי במסורת שלנו הוא נמצא שם על השולחן, אבל הרימון יכול להיות כוכב לאורך כל השנה. ניתן לראות איך בשנים האחרונות הפרי הזה שהיה כל כך מזוהה עם חג הפך להיות חלק מהמיינסטרים, כשהוא החל להופיע במגוון ורסיות כמו למשל כמיץ רימונים, בתוך סלטים וכיין רימונים. אין ספק שמדובר על פרי טעים, אך מה הופך אותו לבריא כל כך? 

לרימון יש מגוון רחב של יתרונות, אך ככל הנראה זה שבולט מעל כולם היא כמות נוגדי החמצון הטבעיים שיש בפרי. נוגדי החמצון מסייעים בשחרור הסתימות בכלי הדם, הם מונעים מחלות כלי דם ומחלות לב, הם לא עתירים בקלוריות ומכאן שאינם משמינים ומסייעים בשמירה על המשקל, ומחקרים אף מגלים שכוס שתיית רימון ביום מסייעת למנוע את התפתחות סרטן הערמונית ויש לו אפילו סגולות של איחוי פצעים. 

המלפפון הטרופי של הטבע – קיווי 

הקיווי מוכר לכולנו ובישראל אוהבים אותו עד מאוד, אך אנשים מודעים בכלל למה שהוא בריא ומיטיב עם הבריאות? הם היו יודעים אולי היו צורכים אותו יותר. בין פירות מומלצים למאכל הקיווי תופס את מקומו בחמישייה הראשונה כיוון שהוא עשיר בוויטמין C, פי שניים יותר מפירות הדר רגילים, הוא עשיר באנזימי עיכול ובוויטמין A, הוא משפר את יכולת העיכול בגוף ומזרז חילוף חומרים. כמות הסיבים בקיווי יחסית גבוהה לפירות אחרים, והוא נחשב כפרי שמעודד את תחושת השובע. אנשים מאוד אוהבים לקבל קיווי בתוך משלוח פירות ומסיבות רבות – הוא חמצמץ ונותן קונטרה לפירות האחרים, הצורה והצבע שלו מגרים במיוחד והטעם שלו ייחודי לו. 

ענבים – הפרי התנכ"י שמככב גם היום 

הענבים הם אחד מסוגי הפירות האייקוניים שאין להם זמן ומקום בעולם. כולם אוהבים אותם והם נמצאים עמנו עוד מימי קדם ולא בכדי. מדובר על אחד הפירות האהובים בשל צורתם וטעמם המתוק, אך כדאי להכיר גם את ערכיהם התזונתיים הרבים ואת סגולותיהם. אז ראשית, הענבים ממש כמו הרימון, עשירים בנוגדי חמצון שמסייעים כמובן להאטת התפתחות טרשת עורקים אך גם בשינוע מהיר של החומרים בגוף, לרבות מזון. כל אלו הופכים את הענבים לפרי שמסייע ומזרז מאוד את העיכול, בכמות הנכונה הוא מסייע לשמור על המשקל. דבר נוסף שכדאי לדעת הוא שנוגדי החמצון מסייעים בהגנה על הגוף מפני רעלים, זיהומים ואף מתחים. כמו כן, לענבים תפקיד משמעותי בהאטת ההזדקנות, במלחמה בדלקות ובהתמודדות הגוף עם מחלות כרוניות. 

אוכמניות או לא להיות

יש מגוון פירות עם ערך תזונתי גבוה, אך אין ספק שהאוכמניות שמות בכיס הקטן המון פירות ולכן הן בהחלט ראויות לככב בחמישיית הפירות הבריאים ביותר. נכון, אנחנו מכירים אותן בעיקר מסרטים, שם ילדים קטנים ובלונדינים היו יוצאים עם סלסלה ליער שנמצא ממש ליד הבית, ומביאים לאמא אוכמניות טריות כדי שתכין להם מהן קינוחים טעימים. העולם הגלובלי שאנחנו מכירים היום יכול לשנע כמויות גדולות של אוכל טרי וכך האוכמניות הפכו בשיא העונה שלהם להיות גם בכל מדף מכולת בישראל. 

האוכמניות שייכות לפירות היער ואפשר למצוא אותן טריות בחורף. הם מכילות נוגדי חימצון ברמה גבוהה במיוחד, המסייעים לשמירה על הבריאות הכללית אך להם גם סגולות רבות נוספות. האוכמניות מסייעות בהאטת תהליכי ההזדקנות, הרזיה, הפחתת הכולסטרול בדם, שיקום הכבד, שיפור מראה הפנים והעור ואף שיפור העיכול ושיפור מקרי עצירות. הם עשירות בסיבים תזונתיים, ומכילות רכיבים אנטי סרטניים רבים. כמו כן, ניתן למצוא באוכמניות חומצה כלורגנית, חומצה אלגית, גלוקוכינין, ויטמין A, ויטמין C, ויטמין B ועוד. 

אננס

אננס

אננס – הפרי הטרופי הכי אהוב בישראל

אין פרי בריא יותר מזה שאנחנו הכי אוהבים לאכול. לכל אחד יש את ההעדפות שלו אבל אין ספק שהפרי הטרופי שמככב בראש רשימת הפירות האהובים בישראל ובכלל בעולם הוא האננס. בין פירות בריאים הוא נחשב לפרי סופר בריא, ותכונותיו הרבות הן אלה שהפכו אותו לכוכב שהוא היום. הוא מתאים לבישול, לצלייה, לאכילה טרייה ולקינוחים במגוון מרקמים, חיתוכים ורטבים. אם מדברים על פירות ערך תזונתי של האננס הוא בין הגבוהים שקיימים. האננס מכיל אשלגן, מינרלים חשובים ומגנזיום, יש בו הרבה אנזימים בשם ברומאלין המסייעים לעיכול חלבונים ולהפחתת דלקות. 

האננס עמוס בוויטמין C, ויטמין B, ויטמין B2, ויטמין B5 וויטמין B1. הוא עשיר באשלגן, בנוגדי חמצון ובבטא קורטן ויש לו סגולות רבות, בין היתר כמסייע למצבי חולשה ועייפות, חיזוק המערכת החיסונית, תורם לבריאות הפה, שומר על לחץ הדם ואף מחזק את חוש הראייה. מה הפלא שכולם  כל כך אוהבים לאכול אותו? 

ומה אפשר לעשות עם כל הטוב הזה? 

אין ספק שחמשת הפירות הבריאים אהובים על רבים מהאנשים, אך כיצד אפשר לפנק איתם גם את בני המשפחה או אנשים אהובים אחרים? אם רוצים לעודד אכילת פירות בריאים דרך נהדרת אחת היא באמצעות משלוח פירות של מגש פירות או סלסלת פירות טריים וטעימים. 

איך בוחרים את הפירות למגש המושלם? ניתן לעשות זאת קודם כל על ידי בחירת מגש פירות מוכן אותו מכינים עסקים המתמחים בתחום. פעמים רבות ניתן להוסיף או להוריד פירות מסוימים, אך ניתן לראות שהפירות המככבים הם גם מהפירות הבריאים ביותר. אננס וקיווי, ענבים, אבטיח, תותים, תפוזים ועוד מגוון רחב של פירות טריים יכולים להיות כוכבי המגש. ניתן גם לבחור בצורות הגשה שונות, למשל של סלסלת פירות או סושי פירות שנשים מאוד אוהבות לאכול בתקופת ההיריון. 

מה כדאי לדעת לפני שקונים מגש פירות? 

רגע לפני שקונים מגש פירות לעצמנו או כמשלוח מתנה למישהו אחר, מומלץ מאוד לשים לב שמדובר על עסק שמוכר אך ורק פירות טריים. אפשר לגלות זאת בקלות על ידי הוותק ועל ידי היקף הפעילות של העסק שכן עסק שלא היה פועל כך היה מאבד את לקוחותיו די מהר. כדאי לבחור מגשים בחיתוך וסידור מיוחדים, ובטח שמומלץ להוסיף ברכה, תוספת בלונים, יין או שוקולד במידה ומדובר במאורע מיוחד.

מיוחד לגולשי האתר - 10% הנחה על כל המוצרים!

למימוש הקופון הוסיפו את הקוד 10preoff בעגלת הקניות